Metoda pomidora, czyli jak zwiększyć produktywność

Kategoria: Lifestyle • 12 listopada 2012

Witajcie, w dzisiejszym wpisie, w 3 prostych krokach pokaże Ci, jak być bardziej produktywny dzięki pomidorowi i pomysłowi sprytnego Włocha. Panie i Panowie, przedstawiam metodę pomodoro!

Co to jest pomodoro?

Metoda ta została wymyślona przez Włocha Francesco Cirillo, swoją ciekawą nazwę zawdzięcza minutnikowi kuchennemu który jest w kształcie pomidora (w Polsce częściej jajka). Technika pomodoro to bardzo sprytna metoda na zarządzanie swoim czasem i motywowanie się do szybszego wykonywania zadań. Metoda polega na tym aby ustawić zegarek np. na 30 minut i przez ten okres czasu robić tylko wyznaczoną przez nas czynność. Nie odrywać się, nie robić sobie przerw. Ważne jest też, aby po upływie czasu momentalnie zakończyć to zadanie, nastawić zegarek na np. 15 minut i zrobić sobie przerwę.

Jak wprowadzić to do swojego życia?

Opowiem, wam jak ja korzystam z tej metody. Z racji, że jestem programistą, moją pracą jest programowanie (zachwycające prawda :D?) tj. klepanie kodu. Przed rozpoczęciem pracy za pomocą aplikacji Nozbe, rozdzielam sobie dzisiejsze zadania na mniejsze takie które jestem w stanie zrobić w ciągu 30 minut. Ustawiam sobie minutnik na 30 minut i pracuje. Nie odpisuje wtedy na maile, nie wchodzę na Facebooka, nie odpowiadam nawet domownikom na prozaiczne pytania (ten element, należy wcześniej z nimi ustalić). Co ciekawe jak tylko widzę, że czasu jest jest coraz mniej to mój mózg przyspiesza. Czasem w ciągu drugich 15 minut jestem w stanie zrobić dwa razy więcej, niż pierwszych. Po zakończeniu pracy robię sobie 10-15 minut przerwy.

Co zamiast pomidorka?

W internecie jest masa aplikacji wspomagających tę metodę, ja zaprezentuje wam dwie, jedną na weba, drugą na mobilkę:

  1. Internetowa aplikacja e.ggtimer.com (ostatnio popularna na moim blogu) – wpisujemy czas np. 30 minutes, i aplikacja od razu odlicza nam czas.
  2. 30/30 – aplikacja na iPhona, bardzo rozbudowana jeżeli postawić ją w kategorii zwykłego licznika.Po pierwsze możemy, ustawić listę zadań. Po drugie każde zadanie może być na inną ilość czasu. Po trzecie jeżeli potrzebujemy więcej czasu możemy to zrobić klikając na aktualne zadanie.

 

Podoba Ci się blog? Polub mój fan page i bądź na bieżąco z wszystkimi wpisami i aktualnościami:

  • Ciekawa metoda. Tych przeszkadzajek jest całkiem sporo

  • Też tego używam, niestety nie zawsze się sprawdza :/